torsdag 28 juli 2011

Jag ska inte, men jag måste, bara lite

Idag var jag ute och letade efter klänning till bröllopet jag ska till om bara en dryg vecka. Jag kommer inte i nån av mina fina klänningar som hänger där på rad i klädkammaren. Jag tycker inte själv att jag ser så himla 'tjock' ut, tycker min kropp är ganska ok. MEN. Jag kommer inte i nåt. Och det känns inte okej. Dessutom har jag svindålig kondis så nej, vikt skall förloras. Men jag hinner inte innan bröllopet såklart, så det måste lösas.

Hittade jag nåt? Jo, en och annan fin sak. Men kom inte i nåt. Köpte med mig en klänning som egentligen är 1 stl för liten över bysten (BLIR GAAALEN PÅ BYSTEN!) och hoppas att en bra bh ska lösa saken. Gör det inte det... ja, då vet jag inte vad jag ska ha på mig...

Helst skulle jag komma i denna:
(Bilden är tagen när Elsie var ungefär lika gammal som Helge är nu, 4 månader)

Det gör jag inte...
Jag ska inte älta min vikt, men jag kan inte låta bli...

2 kommentarer:

Yevonde sa...

åh älta på. Jag tycker du är fin, men jag tänker ju samma tankar, jag kommer itne heller i några kläder än. Fast nu har B slutat amma helt, faktiskt för några dagar sen bara. han ville int eha mer. Börsten är tillbaka i normal size och jisses vad skönt. :)

Sophie sa...

tack :) jag ammar lite lite lite på natten, men det är mer snutt än mat, så jag vet inte om det kommer hända mer när vi slutar helt... hoppas hoppas!