fredag 29 juli 2011

Shoppingångest del 2

Gjorde just ett försök i ringen (igen) efter något att ha på bröllopet. Nix. Min kropp är inte gjord för rådande mode. Men hur fan gör man om man är större än mig?? Jag är ju inte den största som finns. Jag ser stora vackra kvinnor hela tiden, vart finner de kläderna? Kedjorna jobbar för att ge oss aneroxia allihopa. Hatar dem just nu. Vägrar hata min kropp, den som burit och fött mina vackra barn. Varför kan jag inte få vara snygg tills jag kommer i form igen???



Mitt shoppingsällskap är som vanligt snyggt klädd.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Hej! Jag har ungefär samma form som du, och fick en fin klänning i födelsedagspresent som jag tänkte tipsa om.
http://indiska.com/system/search/product.asp?id=4616&c=111&page=1&rnum=1
Obs! Den är finare i verkligheten än på bilden!! Ganska genomskinlig dock, men med ett långt tight linne under så är det problemet löst. Jag har den ibland med ett skärp i min något diffusa midja ;)

Hoppas du hittar nåt som funkar! Kram Linnea

Sara sa...

Vet inte alls om det är din "stil" men Gudrun Sjödéns kläder är ju ofta gjorda för oss med lite mage. Rymliga, fantastiskt sköna och (i alla fall enligt mig) väldigt fina. (Dock rätt dyra, men de brukar reas rätt bra.) Hoppas du hittar något att känna dig fin i!

Sophie sa...

Tack fina ni för tipsen! Ska kolla in indiska och Gudrun sjöden genaste!

Nicolina Jonsson sa...

Hej!
Tänkte bara tipsa om att det finns massa snygga festklänningar i lite större storlekar 2hand..såg några grymt snygga på myrorna på tomtebogatan häromdagen, och på Epok på odengatan fanns massa snyggt (lite större) igår. Det är ju mest 60-talfodral, men hur snyggt är inte det!??! Check it out!
//Nicolina

Sophie sa...

Tack nicolina, jag har redan plöjt en hel hög secobd hand butiker utan resultat... Och ofta är de för tajta över bysten som är mitt "problem område"... Men tack tipset ändå!!!

AnnaBanana sa...

Jag har storlek 42-44, ibland större. Klänningar måste vara i strechigt material för att passa mig och de får inte vara smala över höfterna. Helst ska de vara markerade i midjan eller under bysten. Ibland har jag tur och hittar klänningar på HM, de har ofta klänningar upp till storlek 46. Annars tycker jag att Åhléns har fina elastiska klänningar. Kappahl brukar också vara bra på kläder för "den mogna kvinnan" och har stora storlekar.

Annars kan det kanske vara ett alternativ att ha kjol (med resårmidja) + en snygg topp?

Jag tycker också det är lättare att hitta långklänningar som sitter fint och det finns många fina såna på tex HM och indiska.