tisdag 20 januari 2009

Saker som irriterar

Det irriterar mig att det står i många böcker, bloggar och tidningar att man som gravid (eller som modemedveten för den delen) ska rota i pojkvännens garderob för att fynda storskjortor och andra stora och sköna plagg. Varför? Jo, därför att alla utgår från 1) att man har pojkvän (jag kan vara singel, eller ha flickvän) 2) att den ev pojkvän man har är en stor stark karl. Min älskade J är inte stor (eller jättestark för den delen). Jag fick knappt på mig hans kläder innan jag blev på smällen och kommer defenitiv inte i dem nu. Får mig att känna mig som ett jättemonster alt att jag har en pygmepojkvän. Inget utav dessa stämmer ju.

Från tvarodastreck.blogspot.com

3 kommentarer:

Kristina sa...

Ah, äntligen! Vilket bra inlägg. Jag har tänkt på det länge men inte satt mig ner för att formulera det i skrift. När jag lånar min pojkväns t-shirt sitter den tightare på mig än på honom...

Anna S sa...

Mycket bra inlägg!

Det är samma sak när vissa modebloggare skriver att man ska låna pojkvännens jeans för att få sådär "härligt slapp passform". Många tjejer jag känner skulle aldrig ens få på sig sina pojkvänners (eller flickvänners) jeans, utan att de ens är överviktiga.

Nostalchic sa...

Grattis till graviditeten, och jag kan inte annat än att hålla med. Jag har sällan använt min sambos kläder, de flesta förutom en del tshirts får jag inte ens på mig om jag försökte med våld.