onsdag 21 januari 2009

Inte så häftigt




















Jag gillar verkligen i vanliga fall Sandra Backlunds design. Hon känns innovativ och nytänkande. Men hur väljer hon att visa upp sin senaste kollektion? På en flicka som är så smal så jag blir helt mörkrädd. När man är en modern designer varför kan man inte tänka till lite när det gäller hur man visar upp kläderna??? Jag förstår verkligen inte det här. Varför fortsätter modebranschen att befästa iden att smalast är bäst? Jag tycker inte att det är något fel på att vara smal, smala är vackra. Men det är mulliga, runda och fylliga kvinnor oxå!! Men hela jävla tiden matas vi med idealet att pinnsmal är det man ska vara för att passa i trendiga kläder. Jag är så förbannat jävla trött på att INGENTING händer i modebranschen! Hur kan det efter allt vi vet om sjukdomar som aneroxia och bullemi, om vårt dåliga sjävlförtroende, om allt vi gör för att bli smalare och yngre, att vi fortfarande tillåter detta??????????


5 kommentarer:

kajsa sa...

Jag är så trött attjag bara säger; jag håller med dig. jag håller med dig!

cruella sa...

Ja fy - men ärligt, vem vill se ut så där? Man ser ju hur sjuk hon är.

k sa...

jag kan inte mer än hålla med, det är så jäkla trist att se sånt här, speciellt när modellen ser så läskigt undernärd ut.

Hanna Persson sa...

jag blir mörkrädd... jag ger nästan upp när jag ser sånt här.

ebba w.s. sa...

Tja, modeller brukar vara smala och det här är inget undantag, hon är kanske rentav smalare än genomsnittet av modeller man ser i modereklam. Jag tror dock att det är den låga färgmättnaden, som får modellen att se gråblek ut, i kombination med smalheten som gör att man reagerar. Hon ser helt enkelt sjuk ut, undernärd. Har de inte sminkat henne så att hon ser hålögd ut också? Det känns lite som ett medvetet kreativt val, men jag har ingen aning om varför. Kanske en kommentar på sjuka kroppsideal? Eller kanske är det det nya modet att se ut lite som Gollum.