måndag 5 januari 2009

Jag är en sån brud ibland-and I love it



Söndag kväll själv med katterna. Partymannen är norröver och hälsar på sina föräldrar. Vi bestämde att jag skulle stanna hemma för katternas skull. De hade saknat oss så himla mycket, eller vänta, Orvar hade saknat oss. Sigge struttade in som om inget hade hänt, men jag tror det var för att han var sur på oss. De var två veckor på ett katthem, som visseligen verkade vara jättebra, men de hade längtat hem. Och efter oss. Orvar var så kärlekskrank första 48 timmarna så vi började undra om de bytt ut honom mot en annan katt. Men det är han. Som bara förut inte varit så kärleksfull och nu verkar tycka att vi rätt ok. Iallafall. Därav ensam i tre dagar. Vilket är skönt. Och jag passar på att hyra två 'tjejfilmer' och köpa massa lösgodis. Så in i helevte gott, ursäkta språket. Såg 'Försoning' och grinade igår, ska se den andra ikväll. I am such a girl! Men först en fika med en vän, sen träffa med min stora lillebror och göra ett försök att få min film och min hårddisk av min klippare.

Tidigare idag jagade jag en katt med bajs på tassen. My life is sooo glamorous...

6 kommentarer:

Stina @ Rubia.se sa...

Fast jag skulle absolut inte kalla de filmerna för tjejfilmer. Å andra sidan har min kille allt annat än grabbig filmsmak. Vi gillar båda drama eller svarta komedier bäst.

Kicki sa...

Jag skådar några av mina favoritgodisar! Hallon-lakrits-döskallarna och de salta döskallarna :).

Josefine sa...

Margot at the wedding tyckte jag var en av förra årets bästa filmer. Skönt att se en film där kvinnor får spela riktiga intressanta roller (även om jag verkligen hade önskat att de givit någon mer ingående syn på varför kidmans karaktär beter sig som hon gör). Tyckte i alla fall att den piskade skiten ur the squid and the whale (vilket min kille inte håller med om).

Beth sa...

Gillar ditt "motto" eller det som står under ditt bloggnamn!

Mimo (fashion stylist i Paris) sa...

Jag kan inte bestämma om jag tyckte om Atonement eller inte :-/

Ida I Kina sa...

Åhh jag saknar svensk hemmafilmskväll med smågodis. Försoning fick mig också att grina lite, men på ett bra och fint vis. Så att man kände sig sådär lätt i hjärtat efteråt. Fint.