måndag 5 januari 2009

Ekoooooo

Clara antog en utmaning om sin 'miljövänlighet'. Intressant tyckte jag och gjorde den själv.

(Utmaningen går ut på att lista tre bra och tre dåliga saker man gör mot miljön, samt tre sätt man vill bättra sig på.)

De 3 bästa sakerna;

Vi är bra på att sopsortera vårat glas, papper, kartonger, burkar mm.

Jag använder i princip bara miljövänliga skönhetsprodukter och städ/tvättprodukter.

LinkPartymannen har bytt ut alla våra 'vanliga' lampor till den miljövänligare varianten (som jag nu glömt bort namnet på).

De 3 sämsta sakerna;

Jag, lixom Clara, badar ofta badkar.

Jag handdiskar alltför ofta i rinnande varmvatten (och drömmer om en diskmaskin).

Jag tvättar mina kläder för ofta (har lite dålig-lukt-fobi).

(Haha, alla tre handlar om mitt vattenanvändande!)


3 saker jag vill bli bättre på;

Spara på vattnet.

Bara handla ekologiska kläder (och inte luras in på HM) eller second hand.

Baka eget bröd.


Utmana dig själv om du har lust! Säg gärna till om du gör det så jag kan gå in hos dig och läsa.