fredag 21 december 2012

Osociala?

Är vi en tråkig småbarnsfamilj? I vissas ögon är småbarnsfamiljer alltid tråkiga, men nu syftar jag på ur andra småbarnsfamiljers synvinkel. Vi hänger inte så mycket med andra, vi känner folk, men vi är mycket ensamma på helgen. Jag vill vara en mer social familj. Hänga, äta middag, fika med folk.

Nyår tex. Vi har ingenstans att ta vägen, ingen som vill hänga med oss. Vi är lite ledsna, vi vill båda gärna göra nåt kul med barnen som ska funka rent praktiskt.

Inför 2013 vill jag att vi ska bli en mer social familj.


2 kommentarer:

Linda sa...

Som jag känner igen mig! Men så känner vi bara en barnfamilj också. Som tur är så är så ska vi fira nyår just med dem. Det är så skönt att kunna umgås med andra som har barn, speciellt för barnens skull!

Sophie sa...

Ja de är de enda som förstår en ;)