tisdag 13 december 2011

Mod

Jag har fått erbjudande att stå på Basar Under nästa söndag igen. Och klart jag vill. Men.

Jag är lite tudelad. Nervös. För tänk om det gå lika illa som i söndags? För av de 4 jag sålde var 2 till en kompis, 1 till min mamma och bara 1 till en okänd person. Sen sålde jag några små, oxå de delvis till folk jag känner och bara nån till nån okänd. 

Jag är såklart väldigt glad och tacksam för de vänner/släktingar som kom! (Ni som stöttar mig! Puss!) Men nu har ju de kommit. Vem ska komma denna gång? För shit vad jag har basunerat ut att jag står där. VARJE dag på facebook och på Ugglalalas facebooksida. Och här. Och på Ugglalalabloggen. Ändå kom de så få. De finns två alternativ; 1) fler ville komma men kunde inte. 2) mina Ugglalalas är helt enkelt inte en så intressant julklapp/present.  
Jag vill tro att de är 1:an. Men jag vågar inte. Jag hoppas på 1:an. Om jag vågar.

5 kommentarer:

Joanna sa...

om folk kommer eller inte beror på så många saker.
om dina fina ugglalalas enbart gick att köpa på basar under tror jag fler hade gått dit.
och innan jul är det så mkt som ska klämmas in varje helg, då är det lätt att låta saker som man kan komma över via fin webshop komma i andra hand.

så tror jag att det är.
plus segheten i all försäljning, man måste nöta nöta nöta innan det börjar hända saker.

det är ju fantastiskt att du erbjudits att vara där nästa söndag också, då kanske folk som inte hann i söndags går dit, och köper!
och fler upptäcker dig.

varje person som går förbi din plats och ser dina ugglalalas är potentiella framtida kunder, det får du också komma ihåg.
ingen exponering är förgäves.
utdelningen kommer bara inte alltid på en gång.

Sophie sa...

shit. är du alltid så här klok eller är det graviditeten?
SÅKLART! Du har ju helt rätt. Har fått lite kalla fötter bara.
Tycker du att jag ska stå där igen??? (och erbjudigts, ja, alltså jag frågade om de kunde höra av sig om de fick ett ledigt bord. Det kostar ju 450 kr att stå där)

Sophie sa...

obs obs obs. jag är alltså INTE ironiskt! DU ÄR KLOK!

Joanna sa...

jag är väldigt klok när det kommer till andra.
vad gäller mig själv är jag fullkomligt oresonlig.

men jag förstår dig precis, jag hade känt EXAKT likadant.

jag tycker att du ska stå där igen.

Anonym sa...

Håller med Joanna, klart att du ska stå igen!!! Det är väl ytterst få produkter som blir braksuccé dag 1 (oftast dagsländor då). När jag själv ser något fint, men som är nytt för mig måste jag gå och fundera ett tag på det och ofta kan jag då köpa det nästa gång jag ser det för då har jag liksom skapat ett användningsområde för det där i mitt liv.

Lycka till
/ Annika