lördag 14 september 2013

Hur vi får ett dygn att gå

Igår, innan middagen, fick jag en helt oväntat present av min kära sambo, en silverlänk att ersätta den som gick sönder i sommras. Oväntade presenter kan vara det absolut bästa som finns. Jag var tvungen att pussa sambon så många gånger att sonen blev avis och ville "vara meed" (som är en av hans standarsfraser, tillsammas med "ååkeej" och "min följa meed").

Sen åt vi hemmagjord pizza och drack rödvin (ja inte drack barnen rödvin men det fattar nu juh). När J lagt barnen tittade vi på första avsnittet av Breaking Bad och blev båda sjukt besvikna.

Idag hade vi en seg morgon som blev till en gnällig lunchtid, vilket bara var vårt eget fel då vi kom iväg för sent och barnen hann bli vansinneshungriga. Väl i Ringen åt vi sushi och sen köpte vi en skinnimitationsjacka till dottern. Jag bytte oxå länken till en längre.

Sen gick vi hem och vilade och efter det åkte jag och E iväg på teater "Vems lilla mössa flyger" på Orionteatern. Pjäsen var ganska lång men barnens intresse hölls uppe hela tiden. Scenografin var makalöst härlig. Den hade sånt djup. Väldigt roligt att en barnpjäs får så mycket svängrum.

Efter det åkte vi hem och möttes av middagen på bordet. Sen fick barnen lite lördagsgodis och när de sedan busat ur sig sockerruset la jag dem. Vi bestämde oss för att ge Homeland en chans och slängde även fram en brie och lite kex till rödvinet. Homeland var sjukt bra och vi ser framemot att kolla vidare.

Nu har jag svarat på lite mail, scannat av lite i bloggvärlden, blivit både lite besviken på vissa och mycket glad av andra. Som livet är mest.

Med detta säger jag Godnatt.  

Inga kommentarer: