lördag 17 november 2012

En smidig resa och en liten dröm

Min mamma jobbade som flygvärdinna när jag var liten. Allt om det kräver nästan ett eget inlägg, för mamma jobbade när det verkligen var ett glamöst och lyxig jobb. Hursomhaver så innebar detta att vi, trost brist på stora rikedomar, reste mycket i min barndom. Med flyg alltså. Dessutom har jag en pappa som älskar att köra bil, så ner till Skåne åkte vi bil varje sommar.
När jag var tonåring hade jag typ aldrig åkt tåg i Sverige! Denna exotiska upplevelse var för något alldeles speciellt. Och är det fortfarande!


Jag älskar tåg. Älskar att man kan gå omkring och gå på toa som på ett flyg men har utsikten som från bilen. Bästa kombon tycker jag. Jag vill åka mycket tåg framöver. Hoppas jag blir en populär retorikkonsult som får åka Sverige runt och föreläsa om konsten att tala, berätta och kommunisera.
E och jag åkte tåg till Norrköping igår. Resan gick hur bra som helst. Den är visserligen ganska kort. Men ändå. Mysig.

Inga kommentarer: