fredag 28 januari 2011

Blodsnor

Ursäkta min ofräsha rubrik. Men så är det just nu. Näsan är full med torkat blid och små sår (?). Täppt täppt täppt, gravidtäppa och kanske en begynnande förkylning...?

Förutom det har jag lite svårt att gå, pga bäckenuppluckring och ryggont. Köpte ett dyrt busskort idag för att kunna röra mig de närmaste veckorna.

När livet känns oglaoröst känns det skönt att läsa saker som detta. Gillar när snygga, lyckade människor gläntar lite på dörren på fasaden på vad som verkar vara ett "felfritt liv". Inte för att jag önskar någon detta, men i elände kan sällskap vara skönt :)






En fin vybild från ateljén får väga upp detta trista inlägg.

2 kommentarer:

Anonymous sa...

Nej, nu får du väl ändå ge dig. Varför i hela friden är det "skönt ett läsa om sådant". Lite väl mycket missunnande och negativ energi här på sistone...

/Helena

Sophie sa...

Hej Helena! Nej, jag tänker inte "ge mig". Jag tycker det är skönt när andra människor klagar lite oxå och inte bara skriver om allt som är glatt och bra och lyckat. Och om du läser ordentligt så skriver jag att jag önskar ingen detta (eftersom jag själv lider av kronisk huvudvärk så vet jag vad jag pratar om), speciellt inte fina Cecilia. Men det är skönt att höra att även hon har det kämpigt ibland, det är ju mänskligt! Och om du tycker det är lite väl missunnsamt och negativ energi här inne så förslår jag att du slutar läsa min blogg, för jag slutar inte skriva som jag skriver.