torsdag 30 december 2010

Nya skor tack

Jag hittade dem för några veckor sen men har glömt att blogga om dem då inläggen handlat mindre och mindre om mina kläder sista tiden...






Men de skorna, sitt något höga pris till trots, känns som min nästa investering. Om jag hade råd. Vilket jag visst inte hade. Nehe. Va synd. Hej tomten, är det försent?

Jag inser att man i te ser vad det står så detta är rippat direkt från hemsidan;

FINNSTÖVEL SVART
Artikelnr: 10-170S-34
Pris: 2800 SEK
Näbbstövel, halvhög, fodrad med mjukt renskinn. Försedd med slitstark sula. Näbbskon är en sko med säregen och utpräglad karaktär. Den har ett starkt kulturellt arv. Ett arv som har sina anor långt tillbaka i tiden. Skon är fodrad med ett tunt renläder i fotleden.



Tillverkad av naturgarvat läder. Skorna är tillverkade i Svenska lappland ovanför polcirkeln i Sattajärvi skomakeri.

Naturgarvat läder - Miljövänlig garvning
KERO’s specialitet är naturgarvat läder, vilket innebär att de garvar skinnet med ämnen från växtriket. Denna metod är känd sedan urminnes tider och är den mest miljövänliga. Garvämnen från bark tillsätts i processen.

Inga kommentarer: