onsdag 7 april 2010

Tårta hit och tårta dit

Clara skriver om tårtbiten man visar upp sin blogg och andras ev avundsjuka (kul f.ö. att Clara oxå kan vara avundsjuk, jag hade bilden av att hon som kristen inte var det).

Intressant. Man varför att det de bloggarna som bara visar sin lilla perfekta tårtbit som har flest läsare? Förmodligen är det så att bloggar, lixom många andra tidsfördriv, är en värld man vill fly in i. Långt bort från sin egen. Som att läsa CHIC eller DV, kolla på Gossip Girl eller SATC.

Missförstå mig inte, jag tycker själv att en del av de bloggar som visar upp en perfekt tårtbit är bra. Men det är synd att den spretigare, ärligare, lätt överviktiga och lite bittrare bloggen inte är lika poppis. För jag hade ju klart varit i toppen på den listan.

3 kommentarer:

Titti sa...

Åh, jag älskar bloggare som inte bara visar upp "lycka och välgång". Där t.o.m. tvätthögen är snygg.

Vad mysigt med skumpa på balkongen!

Kramar till er!

Joanna sa...

hahaha.
jag hade ju tänkt skriva att JAG hade varit på toppen av den blogglistan, men du hann före.

jag jobbar på en serie av ärliga bilder.
det känns som att jag inte är den enda som gått och tänkt på detta den senaste tiden, först du med vardagsstöket och nu även klara med tårtbiten.
men jag blir ändå sist ut, trots att jag arbetat på den sedan början av februari.
för i resten av min tårta, som inte är den bit jag visar upp, RÄCKER TIDEN ALDRIG TILL DÖ TIDSBRIST DÖÖÖ.

Sophie sa...

* (bra namn förövrigt); kul att höra, och mina tvättkorg tackar för komplimangen.
joanna: ser fram emot stökbilderna :)